Sağlıklı Ceviz Topları




Tüm çocuklar atıştırmalık yiyecekleri daha çok sever. Özellikle de çikolatalı olursa yemeğe doyamazlar :)
Biz anneler olarak evde yapabileceğimiz bu tarz tarifleri devamlı araştırırız. İşte size ve çocuğunuza faydalı olacak bir tarif 'Sağlıklı Ceviz Topları'

Bu tarifimizde un, şeker, yağ yok !

Malzemelerimiz; 
* 1 paket yulaflı bisküvi 
* 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
* 3-4 yemek kaşığı kakao 
* Süt 

Yapılışı;
Bisküvileri elimizle küçük parçalar haline gelene kadar kırıyoruz. İçine cevizi ve kakaoyu ekleyip elimizle yoğuruyoruz. Kaynaşan malzemelerin içine avucumuzun içine sütü alarak yoğurmaya devam ediyoruz ve bu işlemi bisküvi sert hamur kıvamına gelene kadar yani bisküviler toplanana devam ettiriyoruz (ben dört avuç süt ile kıvamını tutturdum, fakat elden ele bu farklılık gösterebilir) hamur kıvamına gelen bisküvilere daha rahat şekil vermek için avucumuza az miktarda sıvı yağ döküp son kez yoğuruyoruz. İşlem bittikten sonra elimize istediğimiz miktarda alıp yuvarlak şeklini veriyoruz.

Ve sağlıklı toplarımız hazır.

Buzdolabına koymanıza, uzun süre beklemenize gerek yok. 5 dk dinlenmesi yeterli.

Afiyet olsun...

Beni Takip Edin
 © by siyahanne

Yorumlar

  1. bu kakaolu topların her çeşidi cok güzel oluyor. Bu da en sağlıklısı sanırım:)
    blog keşiften gelip takibe aldım .
    bana da beklerim inşallah
    http://dengeliyasamogretisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuçlusu, Hindistan cevizlisi ve her çeşidi dediğiniz gibi muhteşem oluyor:) hoşgeldin bloguma. Bende hemen geliyorum ziyaretine sevgiler :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi